Kia ora! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Britt en Alex - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Britt en Alex - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt en Alex

27 November 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Zo even een verslagje vanuit de Bay of Islands, zo'n 4 uur rijden boven Auckland. Helaas hebben we vandaag een regenachtige dag, dus tijd voor een update van onze avonturen tot nu toe.

Het begon natuurlijk allemaal vrijdag avond met ons vertrek vanuit Amsterdam naar Dubai, een goede vlucht en exits seats, zodat Alex ook nog comfortabel kon zitten. Na kleine 2 uur op Dubai gingen we door naar Melbourne, en wat bleek, ook meteen door naar Auckland met hetzelfde vliegtuig! Lange zit dus, maar uiteindelijk nog redelijke fit aangekomen in Auckland (zo'n 33 uur later).

We verbleven in het Scenic hotel in queen street, midden in het centrum en dus ideale loopafstanden naar de meeste plekken downtown.

De eerste volle dag in Auckland struinen we de stad rond en zien we wat bezienswaardigheden zoals het Albert park, de universiteit en de haven.
's middags is het tijd om wat meer van over NZ en Auckland te ontdekken en dus gaan we op weg naar het Auckland museum, wat gelegen is op een van de vulkaan-heuveltoppen van de stad, even klimmen dus :).
Het museum is groot en interessant en laat goed zien hoe de vroegere bewoners, de Maori, leefden.

Dag 2 is aangebroken en dat betekent tijd voor wat meer actie! 's ochtends beklimmen we Mt Eden, het hoogste natuurlijke punt in de stad. Het is inmiddels prachtig weer (22 graden met zon) en dus komen we wat bezweet boven aan, maar het uitzicht is de klim waard, wat prachtig!! Heel bizar dat het zo'n vulkanisch land is en dat je dus gewoon naast de enorme krater staat.

's middags gaan we het water op met een zee kayak. Samen in een kayak, dat belooft wat :). Alex past met z'n lange benen niet achterin en mag dus niet sturen. Ik dus achterin op de stuurpositie en samen in gelijk tempo peddelen (een eerste test? ;)). Na wat onhandige bewegingen in het begin hebben we de smaak al snel te pakken en varen we naar Montukorea, een klein onbewoond, vulkanisch eilandje. Hier klimmen we met de gids naar het hoogste punt voor een mooi uitzicht en krijgen we wat meer achtergrond informatie over de geschiedenis van dit kleine landje. Met een lucht alsof het ieder moment gaat stormen peddelen we terug naar het vaste land. Alles bij elkaar zo'n 10 km gevaren, dat wordt spierpijn de volgende dag!

Woensdag is een culinaire dag (zoals we dat zelf noemen). We pakken 's ochtends de ferry naar Devonport, een landtong tegenover de haven van Auckland. Hier bewandelen we in een kleine 2 uur de historische route langs belangrijke gebouwen en plaatsen. Devonport blijkt een erg pitoresk stadje met prachtige huizen in victoriaanse stijl. Rond de middag stappen we weer op de ferry die ons naar Waiheke island brengt. Dit is het kleine wijnmekka van het Noorder eiland. Er zijn zo'n 40 wijngaarden op het eiland, waarvan wij er die middag met de tour 3 bezoeken: Mudbrick, Goldie en Te Whau. Bij elke wijngaard proeven (lees drinken) we zo'n 3-4 verschillende wijntjes en verder genieten we van de prachtige uitzichten. Na de tour besluiten we nog langer op het eiland te blijven en pakken we de bus naar Onetangi beach, waar we op 4 andere mensen na als enige over het prachtige strand lopen. Super mooie omgeving en wat een rust!! Het hoogseizoen is duidelijk nog niet begonnen hier. 'S avonds eten we een heerlijke pizza, met nog een wijntje om het af te leren en pakken we de ferry terug naar Auckland.

Donderdag is de dag dat we Auckland verlaten hebben en aan onze roadtrip zijn begonnen. Eerst nog even de skytower op voor wederom een spectaculair uitzicht en dan als pakezeltjes op weg naar het camper pick up centrum.
Hier blijkt dat onze camper geen koelkast heeft, hhhm balen, maar ja dan halen we er wel eentje bij een outdoor winkel ofzo....
Na 4 uur winkels afzoeken voor een klein koelkastje vertrekken we naar het noorden, zonder koelkast :(. Gisteravond zijn we aangekomen in de Bay of Islands, een idylische baai met allerlei kleine eilanden in prachtig helderblauw water met spetterende dolfijnen. We gaan vanmiddag het water op voor een boottocht (hopelijk klaart het op) en morgenochtend zakken we weer af richting het zuiden, voorbij Auckland naar de Coromandel Peninsula.

Lang verslag, hopelijk niet saai:)

Tot snel!!

xx Britt & Alex

• 28 November 2014 - 09:49

Carola:

Zo jullie hebben al veel gedaan in die eerste paar dagen. leuk om te lezen. veel plezier met de roadtrip.

x carola

• 28 November 2014 - 17:22

Ingrid Franken:

Wat leuk om te lezen dat er al veel gedaan is. Koelkast lijkt me toch handig!!! Lieve groetjes van ons

• 30 November 2014 - 21:20

Mayk En Hillie:

Hey Lex en Britt,

Kijk jullie zijn lekker druk bezig geweest zo die eerste dagen. NU waarschijnlijk op weg naar roturora. Als tip voor het koel houden, koop gewoon een koelbox en bij iedere benzine pomp kan je een zak ijs kopen. Lekker goedkoop. Veel plezier nog.

X van ons

• 02 December 2014 - 16:18

Sjoerd En Suzanne :

Jullie vervelen je zeker niet.. Al veel moois gezien! Geniet ervan, en ben reuze benieuwd naar af en toe wat foto's die vast voorbij komen op Facebook :-)
    Veel reisplezier!
    X