Pre-reisverslagje: Aftellen!!! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Britt en Alex - WaarBenJij.nu Pre-reisverslagje: Aftellen!!! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Britt en Alex - WaarBenJij.nu

Pre-reisverslagje: Aftellen!!!

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Britt en Alex

20 November 2014 | Nederland, Breda

Het grote aftellen is begonnen! De auto's zijn ingeleverd, laatste werkdagen zijn gedaan, tassen zijn zo goed als ingepakt! Vanavond gaan we nog uit eten met ouders, zussen en aanhang.
Veel mensen hebben ons de laatste paar dagen gevraagd wat ons reisschema gaat zijn, vandaar dit pre-verslagje. (Ik beloof, het eerste echte reisverslag zal wat boeiender zijn, als onze lange vliegreis erop zit en we de eerste dagen in Auckland doorgebracht hebben.)
Morgenavond vliegen we dus vanaf Amsterdam naar Dubai naar Melbourne naar Auckland, waar we zondagmiddag 14u lokale tijd aankomen. Om het tijdsverschil even te duiden; jullie liggen dan op 1 oor, of komen net terug van een avondje borrelen/stappen, want het is dan 2 uur in de nacht van zaterdag op zondag. Wij missen dus eigenlijk de zaterdag.
We blijven de eerste 4 dagen in Auckland om wat te acclimatiseren. Daarna hebben we voor 4 weken een camper-van gehuurd waarmee we het Noorder en Zuider Eiland gaan verkennen, maar via welke route staat nog niet echt vast. Die camper leveren we de dag voor kerst weer in op Christchurch Airport. Kerst brengen we door bij een NieuwZeelands gezin, waar we via homestay.com een kamer gehuurd hebben.
De dag na Kerst (27-dec) vliegen we heeeeeel vroeg naar Sydney. Daar blijven we tot 2-jan, dus daar gaan we Oud&Nieuw meemaken! Erg spannend, onder de bekende brug bij het Opera House. Tijdsverschil-indicatie: als jullie om 14u 's middags nog aan het voorbereiden zijn met oliebollen bakken, zitten wij al in 2015!
Na Sydney zijn we van plan om langs de Pacific Coast omhoog te rijden tot Cairns. Een afstand van zo'n 2.500 km waar we onze tijd voor gaan nemen, want onderweg gaat er gestopt worden voor duiken, zonnebaden op het strand en lekkere cocktails in de hangmat.
Vanaf Cairns vliegen we eind januari naar West-Australië (Perth). Waarschijnlijk gaan we vanaf daar omhoog tot Exmouth, misschien Broome, want de kust daar schijnt ook heel mooi te zijn. Op 11-feb moeten we in ieder geval terug zijn in Perth, voor de terugreis via Dubai naar Amsterdam. Maar zover is het nog lang niet!!!
We gaan eerst even heel wat weken genieten. Hou deze site in de gaten, of je mailbox als je aangemeld bent voor de mailinglijst. We doen ons best om updates te schrijven maar het hangt er maar net van af of we een internetcafé tegenkomen.

Groetjes, Alex en Britt

• 20 November 2014 - 15:13

Saskia:

Goede reis morgen en heel veel plezier!!
    De plannen klinken goed ;-)

X Saskia

• 20 November 2014 - 15:53

Maykel:

Lieverds,

Jullie gaan een top tijd tegemoet. Geniet van het mooie Nieuw-Zeeland en als je onderweg nog wat tips wil dan laat maar weten!

Alvast een hele fijne vlucht!

xxx van ons

• 20 November 2014 - 22:35

Tristan:

De laatste loodjes.... spannend hoor!!
    Alvast een goede reis!

Tris

• 21 November 2014 - 11:56

Esther Tunnissen:

Lieve Britt en Alex,
    Heel erg veel plezier op jullie prachtige reis. Geniet van het land en elkaar en tot in de lente!

X Esther

• 21 November 2014 - 11:56

Esther Tunnissen:

Lieve Britt en Alex,

X Esther

• 21 November 2014 - 21:36

Miriam:

Britt en Alex, een prachtige reis samen! Ik zal jullie volgen op jullie blog! Geniet van deze bijzondere reis samen! Liefs, Miriam